Uitleg Kriya Zuiveren ROSS



1-Ga staan en kom in hurkhouding. Houd de voeten plat op de grond. Strek een been zo ver mogelijk naar achteren met de bovenkant van de voet op de grond. Het meeste gewicht rust op het gebogen been. Leg de handpalmen tegen elkaar ter hoogte van de tiende hersenzenuw, in het centrum van de borst. Concentreer je op het voorhoofdspunt. Adem diep in en houd de adem zeven tot acht seconden vast, adem uit. Herhaal deze cyclus drie keer. Wissel dan van been en herhaal deze ademcyclus. Ga hier mee door tot je elk been drie keer naar achteren hebt gestrekt.

2-Ga zitten met gekruiste benen. Til het middenrif hoog op. Til beide schouders zo hoog mogelijk op. Zet de handen op de heupen. Adem diep in en adem uit terwijl je in deze houding blijft zitten. Ga hier twee tot drie minuten mee door.
 
3-Blijf zitten met gekruiste benen en haak de vingers in elkaar voor het midden van de borst. De rechterhandpalm is naar beneden gericht. De onderarrnen en de ellebogen zijn parallel met de grond. Adem diep in. Adem krachtig en volledig uit en pas de mula-bhanda toe. Adem diep in - houd de adem vast, pas de mula-bhanda toe. Concentreer je op de pranische energie en breng die van de stuit naar de kruin omhoog. Adem uit. Herhaal deze ademcyclus gedurende drie minuten.
   
4-Blijf zitten met gekruiste benen. Strek de armen uit naar opzij, parallel aan de grond. Duw de vingers omhoog, de handpalmen zijn naar buiten gericht. Draai de ogen omhoog en concentreer je op het voorhoofdpunt. Adem diep in - houd de adem vast terwijl je twintig seconden een stevige mula-bhanda toepast. Adem uit en herhaal de cyclus. Ga hier twee tot drie minuten mee door.
   
5-Zit met gekruiste benen, duw de handpalmen tegen elkaar, de vingers wijzen naar boven. Houd de rug recht. Druk de handpalmen tegen elkaar met een duwkracht van vijftien tot vijfentwintig kilo. Blijf twee minuten in deze houding zitten terwijl je rustig ademt. Ontspan je hierna.
 

Deze kriya geeft je energie en helpt om het lichaam en de geest te zuiveren. Dit is een uitstekende kriya om te doen voordat je iemand een helende ontspannende massage geeft. Als je voor je beroep mensen masseert, kan hij je helpen je eigen energie te bewaren en niet "leeg" te raken. Oefening 1 brengt de seksuele energie en de energie van de spijsvertering omhoog. Oefening 2 opent de longen en werkt op de schildklier. Oefening 3 opent het hart en maakt het sterk. De oefeningen 4 en 5 vergroten de helende kracht van de handen en zorgen voor een betere doorstroming in het bovenlichaam.

ROSS - KYTT NL/BE

P/D
De Boelelaan 897
1082 RW
Amsterdam

Hoofdkantoor - Internationaal Contact:
Fenyves köz 1
2100
Pest-Megye
Hungarian


Email contact:
ROSS - onlinestudies@outlook.com
ROSS - yogaopleiding@outlook.com

ROSS/K.Y.T.T. English - yogateaching@outlook.com

Voor vragen - Direct contact
Customer Service ROSS: Beschikbaar NL/Be 19.00/21.00
0036-706777593 Maandag t/m Vrijdag

Whatsapp service: 0036-706124449
Elke dag open 24/7
yogaopleiding@outlook.com
SSMHG