De Online Nummer 1 Kundalini Yoga Docenten Thuisopleider van Nederland en België

ROSS - KYTT NL-BE

P/D
Instituut SSMHG/ROSS/KYTT
Eindhoven, Amsterdam
yogaopleiding@outlook.com

Voor vragen - Direct contact

Klantenservice ROSS
Beschikbaar NL-Be 9.00/21.00
Maandag t/m Zaterdag
Whatsapp service: 0036-706124449
yogaopleiding@outlook.com

Nieuw Yogi Thee maken

Nieuw 7 Verschillende Yoga Vormen als Thuisstudie. Ontdek de vele voordelen van veelzijdig Yoga Docent worden.
Kundalini Yoga is een geweldige yoga vorm die door het ROSS gegeven wordt. Met de vervolgopleiding Kundalini Yoga Master en de nieuwste Kundalini Yoga Zwangerschap Yoga die alleen te volgen is bij het ROSS. Maar wat biedt het ROSS nog meer en welke yoga vormen? Hoe geweldig is het als je...
Yogi thee voor extra energie en het zuiveren van het lichaam in één
Yoga, Thee, Extra Energie Naast de extra energie door de warme drank krijg je ook de geneeskrachtige stoffen binnen van de gedroogde theeplant. Dit vormt de oosterse basis van een gezonde leefstijl. In de westerse samenleving worden we steeds meer bewust van onze gezondheid en is Yoga inmiddels...
Onderdelen 1 - 2 van 2

Kriya soorten

Welke Kriya soorten worden in de opleiding behandeld? Hieronder vindt je een klein overzicht.
 
  • Kriya eerste Chakra
  • Kriya tweede Chakra
  • Kriya derde Chakra
  • Kriya vierde Chakra
  • Kriya vijfde Chakra
  • Kriya zesde Chakra
  • Kriya zevende Chakra
  • Kriya achtste Chakra
  • Basis Kriya's
  • Gevorderde Kriya's
  • Babyhouding
  • Opwarming Kriya
  • Tweelingschommelen
  • Soeficirkels
  • Boogschutter
  • Intunen
  • Mantra's
  • Diepe ademhaling
  • Kanonschotademhaling
  • Vuurademhaling
  • Sitali ademhaling
  • Ontspanning
  • Meditatie
  • Afronden
  • Kriya's voor vrouwen
  • Kriya's voor mannen
  • Kriya's voor kinderen
  • Kriya's voor zwangerschapsyoga
  • Kriya met partner
  • Korte Kriya's
  • Lange Kriya's
  • Kriya voor longen en bloedsomloop
  • Kriya voor aura sterker te maken
  • Kriya voor de heupzenuwen
  • Kriya en slaapproblemen
  • Kriya voor het immuunsysteem
  • Kriya voor moed en dur
  • Kriya voor energie veld te versterken
  • Kriya voor krachtige navelchakra
  • Kriya voor Serabandanda
  • De vier U's
  • Sat kriya
  • De zwaankriya
  • De Varuyas Kriya
  • Kriya tegen menstruatieproblemen
  • Kriya tegen geduld
  • Kriya voor inzicht en wijsheid,
  • Helende Kriya's
  • En we bieden nog veel meer Kriya's in de Online Thuisopeiding van het ROSS,

Wat is een Kriya?

Kriya is een Sanskrietwoord dat volledige actie, daad of inspanning betekent. De wortel, kri, betekent doen of creëren. Binnen de context van Kundalini Yoga verwijst kriya naar een enkele of specifieke reeks yoga-oefeningen die zijn ontworpen om een ​​voorspelbaar resultaat in het bewustzijn te creëren. Het eindresultaat van een kriya is cumulatief en meer dan de som der delen.
De instructies voor een bepaalde kriya omvatten de volgorde van houdingen en, indien van toepassing, de voorgestelde tijd in elke oefening, oogfocus en bijbehorende ademhaling of geluid. Kriya's vormen het lichaam van de meeste Kundalini Yoga-beoefening.
 

Toegepaste technologie in de Kundalini Yoga

In de praktijk zal een leraar of beoefenaar een kriya selecteren om mee te werken, die voor alles kan zijn, van diepe slaap tot spinale flexibiliteit, van het verlichten van de innerlijke woede tot een stralende huid. Een kriya kan ook een specifiek lichaamsdeel of een orgaan ondersteunen. De meeste hebben betrekking op een bepaalde opeenvolging van houdingen, geluid en ademhalingstechnieken.
 

Wijsheid Als Kundalini Yoga Docent

De wijsheid van Kundalini Yoga stelt dat de hoeken van de asana's, gevoed door de ademhaling, opnieuw afgestemd door de herhaling van mantra's en geconcentreerd door de oogfocus en lichaamsvergrendelingen, ons in de kern van ons wezen veranderen. Dit is empowerment voor de beoefenaar, die zich bezighoudt met een praktijk met het potentieel om echte en onmiddellijke verandering te creëren.
 
Het einddoel, naast de voordelen van lichaamsbeweging, is om de gewrichten te smeren, de energiekanalen te openen, het bloed te reinigen en de geest en het lichaam voor te bereiden op meditatie.
Technisch gezien is kriya de overkoepelende term voor elke complete actie, of het nu om een yogaset of meditatie is. Hoewel we deze vaak voor het gemak onderscheiden, is er een aanzienlijke overlap tussen hen, aangezien de meeste van onze meditatieoefeningen actief zijn en een combinatie van fysieke beweging of mudra, aangepaste ademhaling en geluid omvatten. En hoewel alle kriya's op zichzelf compleet zijn, zullen sommige meer fysieke actie met meerdere asana's of oefeningen met zich meebrengen, en sommige zijn meer introspectief. De kriya's zullen worden onderscheiden als "yoga sets" of "meditaties" op basis van de mate van fysieke activiteit versus meditatieve actie. Soms hoor je Kundalini Yoga-leraren het woord "kriya" gebruiken om in het bijzonder naar yogasets te verwijzen, maar technisch gezien is het een overkoepelende term om zowel de yogasets als de meditaties te beschrijven.
 
De algemene richtlijn voor kriya-beoefening is om de volgorde te volgen zoals gegeven, behalve om de timing te verminderen of houdingen aan te passen als dat nodig is, in het besef dat ons lichaam, onze vaardigheden en omstandigheden uniek zijn.
Bij het verkorten van de tijden voor een kriya is het de beste gewoonte om de tijden voor alle oefeningen in de kriya proportioneel te verkorten. 
 
Als je fulltime wilt werken, maar fysiek niet in staat bent om bepaalde houdingen uit te voeren, kun je met tussenpozen werken of de vorm in je geest visualiseren terwijl je de fysieke benadering uitvoert die bij je lichaam past.
Pauzes tussen oefeningen zijn gezond, tenzij anders vermeld, om u de tijd te geven om de effecten van de vorige actie te integreren. Als algemene regel geldt dat u tussen de oefeningen 30 seconden tot een minuut moet pauzeren, tenzij anders aangegeven, hoewel het het beste is om de wijsheid van uw eigen lichaam te volgen en te rusten totdat u zich klaar voelt om verder te gaan.
 

Kundalini Yoga Werken met Kriya

Soms komen we een kriya tegen die ons diep raakt. Een kriya kan ons tot tranen toe bewegen; het zou een diep gevoel van vreugde kunnen creëren; het kan ons gewoon fysiek uitdagen op een manier die ons inspireert om ermee te blijven werken. In dit geval kan een kriya de basis worden van iemands sadhana-beoefening, waarbij een persoon dagen of maanden achtereen dezelfde kriya beoefent.
 
Men zou kunnen beginnen met een 40-, 90-, 120- of zelfs 1000-daagse oefening. Het doel van zo'n poging is om het aspect van bewustzijn te versterken dat de specifieke kriya probeert aan te pakken. Om een ​​volledige lijst van kriya's te bekijken en er een te kiezen die bij je past, klik hier om onze nieuwe dynamische database van yogasets en meditaties te bezoeken. 
Bij het ROSS leren we je stap voor stap kennis te maken met de Kriya sessies om zo goede yoga lessen neer te kunnen zetten.