De Online Nummer 1 Kundalini Yoga Docenten Thuisopleider van Nederland en België

ROSS - KYTT NL-BE

P/D
Instituut SSMHG/ROSS/KYTT
Eindhoven, Amsterdam
yogaopleiding@outlook.com

Voor vragen - Direct contact

Klantenservice ROSS
Beschikbaar NL-Be 9.00/21.00
Maandag t/m Zaterdag
Whatsapp service: 0036-706124449
yogaopleiding@outlook.com

Nieuw Yogi Thee maken

Nieuw 7 Verschillende Yoga Vormen als Thuisstudie. Ontdek de vele voordelen van veelzijdig Yoga Docent worden.
Kundalini Yoga is een geweldige yoga vorm die door het ROSS gegeven wordt. Met de vervolgopleiding Kundalini Yoga Master en de nieuwste Kundalini Yoga Zwangerschap Yoga die alleen te volgen is bij het ROSS. Maar wat biedt het ROSS nog meer en welke yoga vormen? Hoe geweldig is het als je...
Yogi thee voor extra energie en het zuiveren van het lichaam in één
Yoga, Thee, Extra Energie Naast de extra energie door de warme drank krijg je ook de geneeskrachtige stoffen binnen van de gedroogde theeplant. Dit vormt de oosterse basis van een gezonde leefstijl. In de westerse samenleving worden we steeds meer bewust van onze gezondheid en is Yoga inmiddels...
Onderdelen 1 - 2 van 2

Nieuwsbrief

Abonneer u op onze nieuwsbrief:

Sat Nam

Sat Nam is een door Mantra, of "zaadgeluid". Sat betekent waarheid, de ultieme, onveranderlijke, universele meedogenloosheid. NAM betekent naam of identiteit. Wanneer we SAT Nam tegen elkaar zeggen, erkennen we onze wederzijdse goddelijke identiteit. En, althans voor dat korte moment, zijn we verenigd, één in de geest. Er zijn geen barrières, geen muren van angst of scheiding tussen ons. Door Sat Nam als begroeting te gebruiken.

Verruim uw geest is kalm, meditatief en onder uw controle zal uw ademhaling langzaam, stabiel en kalm zijn. Het is dus logisch dat u door langzaam en gelijkmatig te ademen uw geest tot rust brengt. Ja, om te herhalen, het is een feit: je verandert je ademhalingssnelheid, je verandert je gemoedstoestand. Om langzamer te ademen, is het nodig om een grotere longcapaciteit te hebben. Een van de eerste dingen waar we aan werken, is het vergroten van de longcapaciteit. De snelste manier om dat te bereiken is door adem van vuur te oefenen.

Een pranayam die niet alleen uw longcapaciteit vergroot, maar ook:

Versterk je zenuwstelsel
Zuiver uw bloedbaan
Geef energie, stimuleer en maak je wakker. Verhoog je vitaliteit


Deze pranayam wordt een vuurademhaling genoemd. Het is een van de eerste dingen die ik mijn beginnende studenten leer. Ik wil het je nu leren. Dus stem alsjeblieft af met ONG NAMO GURU DEV NAMO,

OF WAT JE KAN LEREN MET DE ROSS-STUDIE (JE EIGEN MANTRA)

Laten we net als yogi's zitten, in Sukhasan, een gemakkelijke houding met gekruiste benen. Als je je te ongemakkelijk voelt, probeer dan op je hielen te gaan zitten of in een stoel te gaan zitten, of ga op de grond liggen. Het belangrijkste is dat je BEWUST ADEMT, met je rug recht. Vlecht uw vingers in uw schoot. Idealiter zal Venus Lock je helpen om de verhoogde energie van de extra prana die je in je lichaam gaat brengen te behouden als je de Vuurademhaling doet.

Hoe te ademen

Vuuradem is gewoon een snelle en krachtige ademhaling door de neus. Om het te leren, moet u ervoor zorgen dat uw ruggengraat recht is, uw mond gesloten houdt en snel door de neus ademt. Inademing en uitademing zijn ongeveer gelijk. Het is niet de Hatha Yoga-adem Bastrika die de uitademing benadrukt en zich richt op de onderste buikspieren. Adem in, til je borst op en houd hem stil. Adem uit en trek aan je navel. Merk op dat de bovenbuikspieren en het middenrif bewegen als de navel naar binnen trekt. De ademhaling wordt aangedreven van de navel naar het middenrif. In het begin kan het handig zijn om vooral na te denken over de uitademing die synchroon loopt met het naar binnen trekken van de navel.

Begin langzaam terwijl je aan het leren bent, totdat je aan het ritme gewend bent en de ademhaling gemakkelijk kunt coördineren met de beweging van je navelpunt. Verhoog dan snelheid totdat je ongeveer 120 tot 180 keer per minuut ademt. Luister naar het geluid van je ademhaling. Stel je voor dat je het geluid van je ademhaling maakt. Stel je voor dat je de soundtrack maakt voor een film waarin zevenentwintig stoommachines bergopwaarts gaan. Trek bij elke uitademing je navelpunt naar de achterkant van je ruggengraat. Laat het bij elke inademing los.

Pauzeer niet tussendoor.

(tenzij voor de eerste beoefening)

Als de vuurademhaling correct is gedaan, is het een gemakkelijke ademhaling. De spieren dansen in ritme en je blijft energiek in plaats van moe te worden.
Breath of Fire is geen hyperventilatie. Bij hyperventilatie is de ademhaling diep en grillig. De bovenste borstkas wordt niet hangend gehouden en meestal ademen mensen op de borst of ademen ze omgekeerd, met andere woorden, uitademen met de navel naar buiten geduwd in plaats van naar binnen getrokken, ongeveer dertig seconden lang voor uw eerste oefensessie. Houd je schouders ontspannen, houd je gezicht ontspannen. Sta jezelf toe om Vuuradem zonder spanning te doen. Houd uw ruggengraat recht, maar niet stijf.

Adem niet in of uit door uw mond om op adem te komen. Als u het gevoel krijgt dat u buiten adem raakt en u denkt dat u moet stoppen, haal dan gewoon een paar keer lang, langzaam en diep adem door uw neus totdat u zich klaar voelt om verder te gaan. Probeer het dan opnieuw. Pauzeer niet en houd uw adem niet in tijdens het inademen of uitademen. Vuuradem is op de continue ademhaling. Ook al lijken veel inademingen uitademingen, het wordt beschouwd als één ademhaling, vanaf het moment dat je begint tot het moment waarop je stopt.

Daarom is het zo wonderbaarlijk en effectief om je geest te kalmeren.